Louis Vuitton slaagt zonder reizen: resultaten Q3 zijn binnen

Het financiële succes gaat in hoog tempo door voor Louis Vuitton Moët Hennessey (LVMH), het moederbedrijf van Louis Vuitton, Dior en vele anderen. LVMH als geheel verbeterde de inkomsten in de eerste negen maanden van 2021 met 11% in vergelijking met dezelfde periode van 2019. Onnodig te zeggen dat de vergelijking van jaar tot jaar 2020/2021 veel extremer was, wat het verwoestende financiële effect van de pandemie tijdens de eerste helft van 2020.

De echte winnaar is echter de grootste groep van LVMH: Fashion & Leather Goods. Zoals we al vaak hebben geschreven, willen consumenten dat hun handtassen en confectie-pandemie verdoemd worden. Ondanks een enorme daling (en zelfs onmogelijkheid om) internationaal te reizen en te winkelen, blijven de inkomsten voor deze groep stijgen.

Concreet lieten de eerste negen maanden van 2021 een omzetgroei van 38% zien over 2019 (57% over 2020), wat consistent is over het jaar. De groei in respectievelijk Q1, Q2 en Q3 was 37%, 40% en 38% hoger dan in dezelfde kwartalen van 2019.

Geografisch gezien blijven Azië (exclusief Japan) en Amerika de grootste groeimotoren. De inkomsten van LVMH in het derde kwartaal in Azië stegen met 29% en in Amerika met 23% in vergelijking met 2019. Europa blijft een rem op de financiële cijfers.

Met beperkte reizen winkelen deze luxeconsumenten duidelijk thuis. En ondanks misschien voorgevoelens van het tegendeel, kan Louis Vuitton thuis succes boeken. Of in ieder geval met shoppers thuis. Zelfs als thuis niet Frankrijk is.

creditSource link

Wereldtoerismedag
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart